تصور

استفاده از مطالب این وبلاگ با ذکر منبع بلا مانع است

من يك زنم

شعر از وبلاگ نان و شراب

من يك زنم كاملا قابل شستشو و پرتابل تمام قطعات متحركم قابل تعمير است .
شش جفت دست دارم ، مي توانم يكبند از صبح اول وقت تا 12 شب بدنبال دو بچه شيطان بدوم …
مي توانم همزمان غذا درست كنم ، خانه جارو كنم ، سبزي پاك كنم ، رخت بشويم ،
اما براي يك زن تنها شش جفت دست كافي نيست بايد 3 جفت هم چشم داشته باشي.

یک جفت برای وقتی که از شوهرم می پرسم که چه کار می کند، از پشت در بسته
هم بتوانم ببینمش تا وقتي فردا با زنه مجرد همسايه آمد توي خانه و اعلام كرد ازدواج
مجدد كرده زياد جا نخورم.
یک جفت باید پشت سرم داشته باشم که بفهمم كدام مردي از پشت سر تصميم به نيشگون
گرفتن باسنم را دارد تا بتوانم به موقع جاخالي بدهم.
و يك جفت همین جا روی صورتم که وقتی به بچه شيطانم نگاه مي كنم ،
بتوانم بدون کلام به او بگویم او را می فهمم و دوستش دارم.
من يك زنم بوسه اي دارم كه مي تواند همه دردها را درمان كند ، از دست بريده تا قلب شكسته.
من يك زنم مي توانم يك خانواده را با تكه اي نان سير كنم ، مي توانم يك مرد 35 ساله
را وادار كنم جورابهايش را خودش بشويد.
من يك زنم مي توانم وقتي مريض مي شوم بدون دكتر رفتن خودم را درمان كنم .
من قدرتی دارم که مردان را متحیر می کند.
بچه ها را به دندان می کشم.
سختی ها را بهتر تحمل می کنم.
بار زندگی را به دوش می کشم،
و شادی، عشق و لذت به فضای خانه مي بخشم.
وقتی می خواهم از نا ملايمات فرياد بر آورم ، تنها لبخند می زنم.
وقتی می خواهم گریه کنم، آواز می خوانم.
وقتی خوشحالم گریه می کنم.
و وقتی عصبانی ام می خندم.
برای آنچه باور دارنم می جنگم.
در مقابل بی عدالتی می ایستم.
وقتی مطمئن ام راه حل دیگری وجود دارد، نه نمی پذیرم.
بدون کفش نو سر می کنم، که بچه هایم کفش نو داشته باشند.
برای همراهی یک دوست مضطرب، با او به دکتر می روم.
بدون قید و شرط دوست می دارم.
بله من يك زنم.ا

No comments yet»

پاسخی بگذارید

